WebshopSampling: de eerste resultaten


Lime Factory heeft iets nieuws ontwikkeld: WebshopSampling: het meesturen van samples met webshop bestellingen.

Hoe gaat WebshopSampling in zijn werk?

Lime Factory heeft in totaal 8 pilots uitgevoerd, onder andere voor Nivea bij Mansly en voor Lassie bij SurpriseKookgerei.

Banner Nivea - Mansly 344

Banner Nivea – Mansly


Email Lassie - SurpriseKookgerei.nl

Nieuwsbrief SurpriseKookgerei met gratis Lassie

 

Net als voor de andere diensten van Lime Factory, is ook bij WebshopSampling het uitgangspunt dat sampling vooral werkt wanneer dat gebeurt op een moment dat de klant daarvoor in de stemming is. Door relevante samples mee te sturen met webshop bestellingen bereikt een fabrikant op een eenvoudige manier de juiste doelgroep en bespaart hij op distributiekosten.

Zo kregen alle klanten bij Mansly die online scheerbenodigdheden kochten een gratis Nivea MEN Sensitive Scheerschuim en klanten die iets voor in de keuken kochten bij SurpriseKookgerei, kregen een pak Lassie Zilvervliesrijst + Linzen en biet bij hun bestelling.

Herhalingsaankoop intentie

Om zicht te krijgen op de klanttevredenheid, biedt WebshopSampling de mogelijkheid om klanten feedback te laten geven over de meegestuurde sample.

Zowel bij Lassie als bij Nivea kreeg elke consument na aankoop de gelegenheid om deel te nemen aan een kort onderzoek.

Voorbeeld feedback programma Nivea

Voorbeeld feedback programma Nivea

 

De eerste resultaten bij de pilots zijn veelbelovend. Zo’n 80% van de consument geeft aan te overwegen de producten aan te kopen of zelfs zeker te zijn van een aankoop. Een verklaring voor deze hoge herhalingsaankoopintentie is dat de fit tussen de sample aan de ene kant en de doelgroep/ productcategorie aan de andere kant een ‘perfecte match’ is. En dat is precies de bedoeling.

Extra communicatie

Een extra voordeel is dat de merken nog extra exposure krijgen. Dat kan zijn op de website van de winkel, maar ook op social media en in de nieuwsbrief. Op deze manier ontvangt het deelnemende merk extra zichtbaarheid.

Geïnteresseerd? Vul onderstaand contactformulier in, of bel/ mail even via 020 – 3209 002 of info@limefactory.nl.